Lidwien van de Ven
+ 316 22502210
info@lidwienvandeven.nl

Blog

10okt

Doodt marktonderzoek vaak de creativiteit?

Is een vraag die Peter de Waard met ja beantwoordde. In een column in de Volkskrant van enige weken geleden zet hij uiteen op welke wijze, respondenten, innovatieve ideeën om zeep helpen. Eigenlijk zijn consumenten van nul en generlei waarde bij het ontwikkelen van producten, zo redeneert Peter de Waard in een column over marktonderzoek. […]
09jun

Het recht niet gemeten te worden

We staan aan de vooravond van gigantische technische ontwikkelingen en baanbrekende ontdekkingen. Op vrijwel alle vlakken in onze samenleving. ‘Het is nog nooit zo spannend geweest’ zegt onze natuurkundige held Robbert Dijkgraaf. Niet eerder heeft iemand, trouwens,  zulke complexe materie zo duidelijk uitgelegd. Niet alleen voor geïnteresseerde collega’s, maar voor het hele volk heeft Dijkgraaf […]
01mei

Weg met de interviewer

2025: ik log in. Een computer stem zegt: ‘Welkom. Fijn dat je tijd hebt voor een gesprek. Ik zal allereerst uitleggen wat de bedoeling is’. Ik luister naar de uitleg. Vervolgens zegt de computerstem: ‘Als je geen vragen meer hebt kunnen we beginnen.  Zou je eerst iets over jezelf kunnen vertellen’. Ik begin te vertellen […]
  • Posted by Lidwien van de Ven
  • On 1 mei 2017
  • Kwalitatief onderzoek
  • 0 likes
  • Read More
14apr

Patient empowerment

Geef mij maar het ziekenfonds wordt vaak verzucht op borrels en verjaardagen aan het eind van het jaar, als gesproken wordt over zorgverzekeringen. De zorg is niet meer wat het was en dan volgen er schrijnende voorbeelden van ouders en anderen  die niet de juiste zorg hebben gekregen. En al zeker niet de juiste aandacht. […]

Laatste blogberichten